Educación en el deporte capítulo 15: Contes per educar

Diuen que els contes s’expliquen perquè els nens s’adormin i els adults es despertin. Permeteu-me que ho ampliï a despertar les criatures. La Clara és una nena enfadada amb el món perquè té la percepció que tothom està contra ella i això li provoca estar a la defensiva amb la resta de nens i conflictes freqüents. Després de moltes xerrades amb la Clara, i sense que em funcionés res, vaig pensar d’explicar-li un conte.
Un pare i el seu fill van anar d’excursió al cim de la muntanya i, caminant, el nen va caure i va exclamar “merda!”. Llavors, algú li va respondre “merda!”. El nen es va aixecar emprenyat i li va dir “t’odio!”, i algú va respondre “t’odio!”. El nano, enfadat i plorant, va anar al pare i li va dir “pare, algú m’està insultant!”. Llavors, el pare, mirant la muntanya, va cridar “t’estimo!”, i algú respongué “t’estimo!”. I som-rient a la criatura, li va dir: “Fill, la muntanya és com la vida, ella et torna el que tu li dónes”.

Li vaig preguntar a la Clara que si ella insultava la muntanya, la vida o els companys, què creia que rebria, i ella em va contestar “insults”. I li vaig demanar què passaria si odiava la muntanya: “Que rebré odi dels altres”. Llavors, la seva mirada va canviar, em va somriure i se’n va anar amb els seus companys. Han passat dos dies i no hi ha hagut més conflictes. Comptem amb els contes per educar i ajudar els nostres fills.

CRISTINA GUTIÉRREZ
Santa Maria de Palautordera

Responder

