Educación en el deporte capítulo 16: ÀNIMS ALS ENTRENADORS (cal oi?)

Sóc educadora en una granja escola i cada setembre, quan comença la temporada, tinc la sensació que comença tot, com si el país sencer romangués mig tancat quan tancan les escoles. I amb el nou curs tornen les activitats esportives que fan milers de nens i nenes a Catalunya, basquet, futbol, atletisme…. els nanos treuen l’equip de l’armari i un cop més es preparen per a competir. També amb el nou curs  arribaran més notícies negatives que inundaran els diaris i la nostra vida quotidiana. És fàcil que el desànim s’apoderi de nosaltres, però els que som educadors o entrenadors hem d’anar amb cautela.

Quan estic emprenyada o tinc por, a mi m’ajuda aquesta dita de Henry Adams: “Un mestre tendeix a l’eternitat; mai no sap on acaba la seva influència”. No puc evitar somriure quan la llegeixo i recordar el més important: la transcendència de la meva feina i del que porto entre mans: educar les criatures (no només entrenar-les) . La meva missió, estar compromesa amb els meus nens, és massa important per perdre’m en els detalls (l’IVA, la falta de diners o els conflictes). I m’adono de com sóc d’important, de la meva influència i del meu poder.

Tinc una gran responsabilitat, però em sento segura i tranquil·la quan sé el que he de fer i no permeto que res ni ningú em desviï del meu camí per suposats interessos comuns.

Diuen que la gent s’aparta quan veu passar algú que sap a on va. Possiblement, el sector educatiu i els que treballeu amb canalla passareu per un dels anys més difícils, així que feu com jo: quan els ànims estiguin per terra, llegiu la dita i recordeu la vostra missió, perquè el món sencer s’apartarà i us respectarà si sabeu cap a on aneu.

Responder

